LEKTOR: Mgr. Rastislav Duriš a konzultant spoločnosti: Court of Moravia
Cieľová skupina: manažéri a vedúci pracovníci
Cena aktivity: 2 800 eur bez DPH / 1 deň (len hra s krátkou reflexiou zážitku), 3 600 eur bez DPH / 2 dni (hra + reflexia + hĺbková spätná väzba facilitátorov + facilitovaná diskusia + prezentácia k vybranej kompetencii/zručnosti).
Časový rozsah: min. 1/2 dňa / optimálne 2 dni
Počet frekventantov: min. počet 6, max. počet 8
Miesto realizácie: priestory klienta v Bratislave
Popis aktivity: Via Legata je diskusná a vyjednávacia hra, ktorá trénuje komunikačné zručnosti a vyjednávanie. Účastníci sa ocitajú v rolách zástupcov mesta Benátok v období renesancie, ktorí sa tradične stretávajú, aby prerokovali, kadiaľ prechádza karnevalový sprievod. Do sporu sa dostávajú dve skupiny zástupcov, ktorých záujmy sú takmer protichodné. Vyjednať vyhovujúce podmienky vo vlastnej skupine je tiež zamotaný oriešok, pretože každý zástupca má o trase sprievodu inú predstavu. Hra teda simuluje zložitú vyjednávaciu situáciu, v ktorej sa účastníci potrebujú rýchlo zorientovať, pochopiť druhú stranu a dohovoriť sa na riešení. V hernom prostredí tak účastníci zažijú situácie, s ktorými sa bežne stretávajú v práci aj v každodennom živote. Hra a následná reflexia ich pritom vedie k tomu, aby spoločnou komunikáciou hľadali win - win riešenie aj za cenu čiastočných osobných kompromisov. Hra naučí frekventantov k vedeniu diskusie, vyjednávaniu a argumentácii, príprave na vyjednávanie, načúvaniu potrebám druhej strany, komunikácii pod tlakom, plánovaniu, komunikácii v tíme, hľadaniu win-win riešení a k nakladaniu so zdrojmi (resource management). Hlavnými prínosmi pre účastníkov sú najmä: zvýšenie motivácie k ďalšiemu rozvoju, zábavný a inovatívny rozvoj širokej škály komunikačných zručností, precvičenie si komunikácie a vyjednávania v bezpečnom prostredí, možnosť zostaviť si rozvojový plán na základe reálneho zážitku.
Cieľová skupina: manažéri a vedúci pracovníci, obchodníci, predajcovia, projektoví manažéri, zamestnanci pracujúci v oblasti internej komunikácie