LEKTOR: ING. JANA BERNAŤÁKOVÁ
Časový rozsah: 1-dňový tréning + 2 hodiny best practice workshop 1-2 mesiace po tréningu, alebo kick off workshop alebo séria krátkych workshopov fázovaných podľa konkrétneho projektu zmeny
Počet frekventantov: odporúčaný počet max. 10 účastníkov
Miesto realizácie: priestory klienta v Bratislave
Cieľová skupina: manažéri a tímy, ktorí sa potrebujú zamerať na úvodnú fázu zmeny, a to pripraviť pôdu pre úspešné naštartovanie zmeny, získať kľúčových ľudí a vytvoriť presvedčivý zámer pre zmenu, iniciujú a/alebo štartujú zmeny, ako napr. business vlastníci, tímy zmeny, projektové tímy.
Popis aktivity: Všetko sa začína pocitom naliehavosti. Bez zvýšenia pocitu naliehavosti, resp. zníženia pocitu uspokojenia sú súčasným stavom má zmena malú šancu na úspech. Podľa zistení Johna Kottera až 70% zmien končí neúspechom. Tréning naučí účastníkov vytvoriť pocit naliehavosti pre zmenu, resp. znížiť pocit uspokojenia so súčasným stavom, pripraviť presvedčivý zámer pre zmenu pomocou nástroja „3Ds“ (3 dimenzie) - popísať benefity, definovať príležitosti alebo problém, identifikovať presvedčivé dôkazy a argumenty pre zmenu. Tréning taktiež umožní zvoliť efektívny prístup k manažovaniu zmeny podľa miery komplexity a predvídateľnosti s pomocou dotazníka „klasifikácia zmeny“, účinne demonštrovať potrebu zmeny – osloviť „rozum“ aj „srdce“, vytvoriť dohodu so sponzorom zmeny - odsúhlasené smerovanie zmeny, ujasnené očakávania a želaný stav po zmene, role a zodpovednosti. Účastníci sa naučia, ako získať kľúčových ľudí pre zmenu a vytvoriť správne diverzifikovaný tím zmeny, ako vytvoriť inšpirujúcu víziu želaného stavu, ktorou premenia negatívny pocit naliehavosti na pozitívnu hybnú silu a ako pripraviť „Leadership story“ – krátku a výstižnú komunikáciu zmeny.